T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / ALTIEYLÜL - Hüma Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Neden Montessori?

Neden Montessori Eğitimi ?
Montessori eğitim programı temeli bireysel eğitime dayanan Maria Montessori tarafından geliştirilmiş olan bir eğitim modelidir.

Montessori her çocuğun, kendine özgü bir gelişime sahip, bireysel bir kişilik olduğunu ve kendi kapasitesi doğrultusunda öğrenebileceğini savunur. Montessori bilgiyi ezberden kurtarıp, her yaşta çocuğun anlayabileceği bir düzeyde somutlaştırmış ve bunu bütünlük içinde aktaracak bir yöntem ve materyaller dizisi geliştirmiştir.

Montessori eğitiminin temeli çocuğa bağımsız olmayı sağlayacak ve gelişimini destekleyen en uygun çevreyi hazırlamaktadır.Montessori eğitimi verilen sınıflarda öğrencilerin boylarına uygun ahşap masa ve sandalye kullanılarak çocukların kendi yaşam alanlarını oluşturmalarına yardımcı olur. Ahşap geometrik bloklar ve renkli küpler çocukların hem şekilleri ve renkleri öğrenmelerini sağlar hem de örüntü oluşturma, dengeleme el ve göz koordinasyonu ile motor becerilerinin gelişimini destekler.

Montessori Eğitimi Uygulamaları;
1. Günlük Yaşam Becerileri Etkinlikleri:
Okul öncesi eğitimde genellikle öz bakım alıştırmaları adı altında kullanılan çalışma alanı Montessori eğitiminde pratik hayat uygulamaları alıştırmaları olarak adlandırılabilir. Bu alanda hedeflenen alıştırmalar çocuğun günlük yaşamında karşılaşabileceği tüm uğraşılardan oluşur.

2. Duyu Eğitimi Etkinlikleri:
Duyu eğitimi Montessori yaklaşımında önemli bir yere sahiptir. Bilgi, beceri ve kavramların kazanılması materyaller kullanılarak sağlanır. Duyu eğitimi ile çocuk, beş duyusunu aktif olarak kullanarak boyutları, ağırlıkları, geometrik cisimleri, sesleri, kokuları, tatları ve farklı yüzeyleri keşfetme olanağı sağlar.

3. Dil Geliştirici Etkinlikler:
Maria Montessori dil eğitimini ve matematiksel zihnin oluşmasını okul eğitiminin odak noktası olarak görür. Çocuğu; kabartma harfler, görsel okuma kartları, hareketli alfabe ile okumaya, metal çerçeveler ile kalem kontrolü sağlayarak yazmaya hazırlar.

4. Matematik Etkinlikleri:
Matematik insanları yaratıcı düşüncenin en yüksek noktası olan zihinsel tahminlere ulaştırmaktadır. Matematik etkinliğinde çocuğun somut materyaller eşliğinde sayıları tanıma, sayma, eşleme ve dört işlemi kavraması desteklenir.
5. Kozmik Eğitim (evrensel öğrenme etkinlikleri):
Somuttan soyuta, yakından uzağa ilkesi doğrultusunda da çocuğa öncelikle ülkemizi, tarihimizi, geleneklerimizi, müziğimizi, danslarımızı, yemeklerimizi, bir sonraki adımda da diğer ülkeleri tanıtarak yaşadığı dünyanın ve çevrenin farkına varmasını sağlamaktadır.

Hüma Hatun Uygulama Sınıfımızda , MEB 36-72 Aylık çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı ve montessori eğitim modeli karma olarak uygulanmaktadır. Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 36-72 aylık çocukların psikomotor, sosyal- duygusal, dil ve bilişsel gelişimlerinin desteklenmesini, özbakım becerilerinin kazandırılmasını ve ilköğretime hazır bulunuşluklarının sağlanmasını amaçlanmaktadır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.07.2018 - Güncelleme: 08.03.2024 17:05 - Görüntülenme: 498
  Beğen | 0  kişi beğendi